Thursday, October 30, 2008

Antara C.I.N.T.A dan K.A.S.I.H


Semua benda hidup di dalam dunia ini inginkan cinta dan juga sayang...akan tetapi sejauh mana cinta dan juga sayang ini terus kekal dalam hidup kita? Cinta dan sayang tidak boleh dipisahkan..namun pun begitu..ada sesetengah daripada kita yang hidup tanpa CINTA KASIH.. mengapa harus terjadi seperti itu? apakah sakit jika kita menyintai seseorang, menyayangi seseorang? ya memang sakit jika kita menyintai seseorang..apatah lagi itu adalah cinta pertama kita..ada yang mengatakan bahawa cinta pertama ini sangat kuat berbanding dengan kali yang kedua dan seterusnya kita bercinta..

Cinta pertama, first love....apakah cinta pertama itu adalah cinta sejati kita atau macam mana? semua kita baik lelaki mahupun perempuan inginkan cinta mereka itu berkekalan sampai bila-bila..tapi ada juga pasangan yang dulunya semasa sedang hangat bercinta,macam-macam janji manis yang tekeluar dari mulut..tapi bila sudah kawin...lain cerita sudah...isteri curang la...lelaki ada perempuan lain..selalu gaduh la..masing-masing membela kesalahan sendiri..sehingga anak-anak yang mendapat kesan.adui..punya kesian keluarga seperti itu..

Seperti Dia sendiri, Dia sanggup korbankan dirinya sebab sayangkan kita, cintakan kita..Dia sanggup lakukan apa saja untuk kepentingan kita. Mengapa tidak ada tolak ansur sikit pun dalam keluarga yang selalu bergaduh? yang ada masalah...mengapa!!!!!

2 comments:

HoneyBUZZin said...

Mungkin juga sebab tak pernah rasa bersyukur dengan apa yang ada..bila bergaduh taak mahu bawa berbincaang pula..selalunya begitulah.

Sumandak Kiulu said...

mungkin la juga..sa heran betul kenapa boleh jadi macam tu..Banyak kes macam tu yang sa pernah dengar..

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???