Monday, November 10, 2008

Belas Kasihan...

Saya betul-betul hairan dengan orang KL ni..saya tahu yang KL ni memang sentiasa sibuk baik malam atau pagi..atau tolak ansur lah sikit..Di mana sudah perginya "Budi Bahasa Budaya Kita"? saya rasa itu cuma statement sahaja..sebab ianya tidak dipraktikkan juga..kenapa ini mesti berlaku?

Ahad lepas..satu kejadian telah berlaku di depan mata saya sendiri..dimana kes copet telah berlaku di dalam bas yang kami naiki untuk balik ke kampus..Saya tahu kejadian seperti itu memang selalu terjadi apabila penumpang dalam bas terlalu ramai dan terpaksa berdiri..dan di situ lah c pencopet ini mengambil peluang..Saya sendiri terpaksa berdiri selama sejam lebih..memang penat berdiri dan tambahan pula penumpang ramai dan saya rasakan bas itu macam tin sardin dan kami adalah sardin tersebut!!

Dipendekkan cerita, mangsa copet dengan pencopet tersebut sama-sama menegakkan kebenaran masing-masing..situasi masa tu memang sangat tegang..riuh sebentar orang dalam bas tu..lagi satu yang buat saya geram sangat..konduktor bas tu memang tidak boleh pakai 1 sen pun..dia tengking-tengking penumpang...marah-marah..apa dia ingat kami ni tiada hati dan perasaan kah?????..orang yang nak turun pun dia marah..orang yang nak naik pun dia marah..fikir la dulu!!!!! akhirnya pemandu bas berhentikan bas dan suruh orang yang berkenaan itu turun dari bas..dia cakap kalau nak bergaduh, jangan bergaduh dalam bas..apalagi 2 orang lelaki tersebut turun dari bas dan terus bergaduh..bertumbuk..dan bas jalan begitu sahaja...tidak ada kah perasaan kesian terhadap orang yang ditumbuk itu?? biar macam mana salah sekalipun, bertumbuk bukanlah jalan penyelesaian yang tepat..malah itu hanya akan memburukkan lagi keadaan..Kenapa tidak ada seorang pun daripada mereka yang cuba menyelesaikan perkara tersebut??? SAYA GERAM SANGAT-SANGAT BILA TERINGAT KEMBALI KEJADIAN TERSEBUT!!!!! kAlau nak harapkan saya yang campur tangan memang saya lah yang kena nanti hehehehe....

Apa-apa pun kita sentiasalah beringat walau di mana pun kita berada...mungkin hari ni, hari dia..mana tau esok hari kita pula...siapa yang tau kan....

1 comment:

Bulukun said...

HALLO .. hehe ganas juga KL kan.
sia tak pernah ingin berfikir untuk berkerja d sana..makan angin boleh la.tapi selama ne belum pernah pijak bumi KL ne..

KL ape?...... :)
kerna.
yg paling saya abadikan kenangan untuk seumur hidup saya ialah singapura dgn nama kebangsaanya singapore.

i love singapore island.

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???
There was an error in this gadget

Binatang-binatang kesayangan