Friday, January 30, 2009

Bunga? warna?..emm whatever la ^_^

Setiap kali Valentines day, seperti sudah jadi kebiasaan bunga ataupun coklat dijadikan sebagai hadiah wajib untuk dihadiahkan kepada orang yang kita sayang kan..hehehe...Selalunya bunga mawar@ros akan menjadi pilihan untuk dihadiahkan kepada si dia..dan bunga tersebut memang bunga yang paling pames diantara bunga-bunga yang lain hehehehe...warna pun ada banyak jenis juga kan..Saya ada baca satu majalah yang mengatakan warna-warna bunga tersebut menggambarkan perasaan si pemberi bunga..

ok..kita sama-sama lah kaji kebenaran fakta tersebut hehehe...

Biru ~ kunun-kunun warna biru ni melambangkan sikap yang terbuka dan tenang..hehehe biru memang menggambarkan sesuatu yang tenang..hehe..ramai orang cakap laut yang biru..tenang ja tp bila sampai musim tengkujuh..nah..mana ada tenang lagi tu..huhuhu...
emm dia bilang lagi kalau kita mendapat sejambak bunga yang bewarna biru, ertinya si dia mahu meraikan VD dengan nyaman dan juga tenang.. ( Yakah??? )

Putih ~ bagi saya, putih ini bersih dan suci..tpi menurut buku ini kalau bunga yang berwarna putih ni mewakili kecantikan..dan kalau si dia beri bunga warma putih, ini bermakna dia rasa kita ni seorang yang cantik tetapi simple!!.. dan si dia mahu meraikan VD ini dengan simple tetapi amat romantik gitu..hehehehe...

Merah ~ nah..apa saya bilang..hehehe..warna wajib ~ merah ~ warna merah menggambarkan warna yang panas n meluap-luap..sesuatu yang garang..seksi...hehehehe...buku ni bilang kalau lelaki pilih bunga yang berwarna merah sebagai tanda hadiah VD..itu menggambarkan perasaannya yang begitu mencintai kita dengan sepenuh hati.. satu tangkai bunga melambangkan dia mahu kita tahu yang perasaan cintanya itu hanya untuk kita seorang sahaja. Kalau sejambak bunga pula kunun..dia mahu beritahu semua orang betapa dia mencintai kita kunun.. ( statement ni saya nda berapa percaya hehehehe ) kalau lelaki yang hanya mempermainkan perasaan sahaja pun buli guna bunga warna merah..huhuhuu...

Kuning
~ emm..bunga yang berwarna kuning pula mampu membuatkan kita sentiasa senyum dan ingat akan matahari. Lelaki yang pilih bunga bewarna kuning kununnya seorang lelaki yang kelakar dan hobinya pula adalah membuat orang yang berada d sekelilingnya ketawa.Jadi kalau si dia bagi bunga warna kuning ini maknanya dia menunjukkan betapa sedianya dia untuk selalu menghiburkan dan buat kita ketawa..sangat kiut dia bilang..pastu bunga kuning juga boleh menjadi satu permulaan hubungan kita dengan si dia..hehehehe..tapikan saya rasa bunga kuning ni untuk friendship??? hehehehe..ntah la..

bah..untuk info yang lagi lajut kamu bolehlah pergi ke kedai-kedai buku beli la senaskah majalah remaja..hehehe tapi pastikan keluaran yang terbaru hehehe..semua ada di sana...hehehe..k la babai..

No comments:

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???