Friday, January 30, 2009

Bunga? warna?..emm whatever la ^_^

Setiap kali Valentines day, seperti sudah jadi kebiasaan bunga ataupun coklat dijadikan sebagai hadiah wajib untuk dihadiahkan kepada orang yang kita sayang kan..hehehe...Selalunya bunga mawar@ros akan menjadi pilihan untuk dihadiahkan kepada si dia..dan bunga tersebut memang bunga yang paling pames diantara bunga-bunga yang lain hehehehe...warna pun ada banyak jenis juga kan..Saya ada baca satu majalah yang mengatakan warna-warna bunga tersebut menggambarkan perasaan si pemberi bunga..

ok..kita sama-sama lah kaji kebenaran fakta tersebut hehehe...

Biru ~ kunun-kunun warna biru ni melambangkan sikap yang terbuka dan tenang..hehehe biru memang menggambarkan sesuatu yang tenang..hehe..ramai orang cakap laut yang biru..tenang ja tp bila sampai musim tengkujuh..nah..mana ada tenang lagi tu..huhuhu...
emm dia bilang lagi kalau kita mendapat sejambak bunga yang bewarna biru, ertinya si dia mahu meraikan VD dengan nyaman dan juga tenang.. ( Yakah??? )

Putih ~ bagi saya, putih ini bersih dan suci..tpi menurut buku ini kalau bunga yang berwarna putih ni mewakili kecantikan..dan kalau si dia beri bunga warma putih, ini bermakna dia rasa kita ni seorang yang cantik tetapi simple!!.. dan si dia mahu meraikan VD ini dengan simple tetapi amat romantik gitu..hehehehe...

Merah ~ nah..apa saya bilang..hehehe..warna wajib ~ merah ~ warna merah menggambarkan warna yang panas n meluap-luap..sesuatu yang garang..seksi...hehehehe...buku ni bilang kalau lelaki pilih bunga yang berwarna merah sebagai tanda hadiah VD..itu menggambarkan perasaannya yang begitu mencintai kita dengan sepenuh hati.. satu tangkai bunga melambangkan dia mahu kita tahu yang perasaan cintanya itu hanya untuk kita seorang sahaja. Kalau sejambak bunga pula kunun..dia mahu beritahu semua orang betapa dia mencintai kita kunun.. ( statement ni saya nda berapa percaya hehehehe ) kalau lelaki yang hanya mempermainkan perasaan sahaja pun buli guna bunga warna merah..huhuhuu...

Kuning
~ emm..bunga yang berwarna kuning pula mampu membuatkan kita sentiasa senyum dan ingat akan matahari. Lelaki yang pilih bunga bewarna kuning kununnya seorang lelaki yang kelakar dan hobinya pula adalah membuat orang yang berada d sekelilingnya ketawa.Jadi kalau si dia bagi bunga warna kuning ini maknanya dia menunjukkan betapa sedianya dia untuk selalu menghiburkan dan buat kita ketawa..sangat kiut dia bilang..pastu bunga kuning juga boleh menjadi satu permulaan hubungan kita dengan si dia..hehehehe..tapikan saya rasa bunga kuning ni untuk friendship??? hehehehe..ntah la..

bah..untuk info yang lagi lajut kamu bolehlah pergi ke kedai-kedai buku beli la senaskah majalah remaja..hehehe tapi pastikan keluaran yang terbaru hehehe..semua ada di sana...hehehe..k la babai..

Friday, January 23, 2009

Gong Xi Fa Cai

Wah macam baru semalam kita merayakan krismas..dan lagi beberapa hari kita bakal merayakan tahun baru cina..kepada kawan-kawan saya yang merayakan perayaan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina....semoga di tahun baru ini rezeki kalian mencurah-curah..hehehe...dapat kesihatan yang baik..urang bilang ada 'Ong' ba..Saya masih ingat lagi kalau time CNY ja ada banyak buah limau mandarin kena jual di kedai-kedai..(memang la ba..banyak..) hehehehe...dulu, masa saya kerja sebagai tukang masak di paroki kami di Tuaran..hehehe..( Rumah paderi bah) ramai kawan-kawan FR. yang datang p parish n bagi buah limau..tidak ketinggalan juga umat-umat di sekitar paroki Tuaran..bah apa lagi dapur penuh dengan buah limau..ada yang dalam kotak, ada yang dalam bakul..hehehe macam-macam la..tapi saya tidak pernah risau kalau-kalau buah-buah limau tersebut tidak habis..hehehehe...sebab kalau ada tetamu FR datang..bah apa lagi limau-limau itu la yang jadi santapan ..bagus la ba kena makan daripada tidak dimakan pastu rosak..momirubat saja..sudah lah orang penat-penat bawa buang duit lagi bikin beli..hehehe..

Emm..this year..teda sudah macam dulu-dulu..duduk ramai-ramai sambil makan buah limau..sekarang makan buah limau sorang-sorang...huhuhuhu..sedihnya..hehehe..dulu lau malam tahun baru tu..ada kawan yang antar makanan wajib dorang heheheeh..merasa juga la saya makanan tradisi dorang..hehehehehe..Eee..makanan ja saya ingat..patut la badan pun semakin menjadi hahahahaahaha....

Wednesday, January 21, 2009

How to kill your mother in law ...

A long time ago in China , a girl named Li-Li got married & went to live with her husband and mother-in-law. In a very short time, Li-Li found that she couldn't get along with her mother-in-law at all.

Their personalities were very different, and Li-Li was angered by many of her mother-in-law's habits. In addition, she criticized Li-Li constantly.

Days passed, and weeks passed. Li-Li and her mother-in-law never stopped arguing and fighting.

But what made the situation even worse was that, according to ancient Chinese tradition, Li-Li had to bow to her mother-in-law and obey her every wish. All the anger and unhappiness in the house was causing Li-Li's poor husband! D great distress.

Finally, Li-Li could not stand her mother-in-! law's bad temper and dictatorship any longer, and she decided to do something about it! Li-Li went to see her father's good friend, Mr. Huang, who sold herbs.

She told him the situation and asked if he would give her some poison so that she could solve the problem once and for all.

Mr. Huang thought for awhile, and finally said, "Li-Li, I will help you solve your problem, but you must listen to me and obey what I tell you."

Li-Li said, "Yes, Mr. Huang, I will do whatever you tell me to do."Mr. Huang went into the back room, and returned in a few minutes with a package of herbs. He told Li-Li, "You can't use a quick-acting poison to get rid of your mother-in-law, because that would cause people to become suspicious Therefore, I have given you a number of herbs that will slowly build up poison in her body. Every other day prepare some delicious meal and put a little of these herbs in her serving.

Now, in order to make sure that nobody suspect you, when she dies, you must be very careful to act very friendly towards her. "Don't argue with her, obey her every wish, and treat her like a queen." Li-Li was so happy.

She thanked Mr. Huang and hurried home to start her plot of murdering her mother-in-law.

Weeks went by, and months went by, and every other day, Li-Li served the specially treated food to her mother-in-law. She remembered what Mr. Huang had said about avoiding suspicion, so she controlled her temper!r, obeyed her mother-in-law, and treated her like her own mother.

After six months had passed, the whole household had changed. Li-Li had practiced controlling her temper so much that she found that she almost never got mad or upset. She hadn't had an argument with her mother-in-law in six months because she now seemed much kinder and easier to get along with.

The mother-in-law's attitude toward Li-Li changed, and she began to love Li-Li like her own daughter. She kept telling friends and relatives that Li-Li was the best daughter-in- law one could ever find. Li-Li and her mother-in-law were now treating each other like a real mother and daughter.

Li-Li's husband was very happy to see what was happening. One day, Li-Li came to see Mr. Huang and asked for his help again She said, "Dear Mr. Huang, please help me to keep the poison from killing my mother-in-law. She's changed into such a nice woman, and I love her like my own mother. I do not want her to die because of the poison I gave her."

Mr. Huang smiled and nodded his head. "Li-Li, there's nothing to worry about. I never gave you any poison. The herbs I gave you were vitamins to improve her health. The only poison was in your mind and your attitude toward her, but that has been all washed away by the love which you gave to her."

HAVE YOU REALIZED that how you treat others is exactly how they will treat you? There is a wise Chinese saying: "The person who loves others will also be loved in return." God might be trying to work in another person's life through you. Send this to your friends and spread the POWER OF LOVE...

p/s ~ Saya takut dapat mother in law yang nda sporting hahahahahaha.....palis-palis jauh-jauh....

Tuesday, January 20, 2009

Salahkah Aku??

kadang-kadang kita lupa yang kita ini cuma manusia biasa..tidak lari dari melakukan kesilapan..Sama seperti saya sendiri, bila saya melihat sesuatu ataupun melakukan sesuatu yang benar..saya akan mengatakan ia adalah benar..tanpa berfikir sedalam-dalamnya...Hari ini ada seorang kawan..kawan yang begitu baik sekali..walaupun saya tidak pernah bersua muka dengannya seperti dengan kawan-kawan saya yang lain, dia begitu baik hati dan rendah diri..saya betul-betul bersyukur dan berterima kasih sebab saya berpeluang mengenalinya walaupun hanya melalui nama...hehehehe...

Kenapa saya mengatakan dia ini seorang yang baik hati dan penuh dengan kerendahan hati sebab hari ini dia telah menegur saya dengan cara yang baiklah..akan kesilapan saya itu..pada mulanya saya berasa kecil hati juga sebab ditegur..tapi bila saya fikir balik, baru saya sedar yang saya memang buat silap..mungkin sebab terlalu ikut perasaan geram saya itu, saya ikut suka hati saya saja tanpa memikirkan kesan diatas
tindakan yang saya ambil..dan selama ini belum pernah lagi orang yang tegur saya akan kesilapan yang saya lakukan itu...

hehehehehehe.....'KAWAN' thanks arr...MGBU ( MAY GOD BLESS U)

p/s ~ huhuhuhu saya tidak berniat untuk menyinggung perasaan sesiapa..ini cuma apa yang saya rasa...kalau rasa apa yang saya buat ini tidak betul..tegur2 la saya..bagi nasihat kah...anything la...huhuhuhu

Tag dari Honey, Sumandak Tolundus hehehehe..

RULES: ~ Bold the statements that are true for you. Italicise the statements that you wish are true. Leave the fibs alone. Then, tag 5 people to do the same test~

I miss somebody right now.
I love vacation.
I bake a cake.
I do not watch TV these days.
I wear glasses or contact lenses.
I love to play video games. (ain't have the time to play games...huaaa)
I am married.
I have tried marijuana. (..no doping...never..never..never)
I still love with my ex-boyfriend/girlfriend.
I have been in a threesome.
I believe honesty is usually the best policy.
I have changed mentally over the last year.
I carry my knife/razor everywhere with me.
I curse. ( sometimes..'ter'-curse..which I think I need to change dat..can't help it, cos sometimes I was surrounded by idiots..)
I’m totally smart.
I’ve broken someone’s bones.
I’m paranoid sometimes.
I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost,
and scar-free. ( temptation...temptation...)
I need money right now.( huhuhuhu...beli buku )
I love sushi. ( yummy..yummy..yummy )
I talk really, really fast.
I am a millionaire. ( I must be dreaming..LOL)
I have long hair.
I have lost money in Las Vegas.
I have at least one sibling.
I have worn fake hair/fingernails/eyelashes in the past.
I couldn’t survive without Caller ID.
I like the way I look.
I am usually pessimistic.
I have a lot of mood swings.
I have a hidden talent.
I have a lot of friends.
I am currently single. ( meeting someone..)
I have pecked someone of the same sex.
I enjoy talking on the phone.
I practically live in sweatpants or PJ pants.
I love to shop.Enjoy window shopping.
I would rather shop than eat.
I don't hate anyone.
I am a pretty good dancer. ( how i wish...dancing with myS..)
I love sex.
I have a cell phone.
I believe in God.

I watch MTV on a daily basis. ( ain't have the time to watch...
so many things to do..)
I have passed out drunk in the past 6 months.
I’ve rejected someone before.
I want to have children in the future.
I have changed a diaper before.
I’ve called the cops on a friend before.
I am not allergic to anything.
I have a lot to learn.

I’m shy around members of the opposite sex.
I have made a move on a friend’s significant other or crush in the past.
I have tried alcohol before.
I own the South Park movie.
I would die for my best friend. ( die..?)
I love to chat (YM/MSN/etc..)
I think that Pizza Hut has the best pizza.
I have used my sexuality to advance my career.
I love Michael Jackson, scandals and all. (..u mean dat wacko?..I care not..)
Halloween is awesome because you get free candy.
I watch Spongebob Squarepants and I like it.
I am happy at this moment.

I’m obsessed with girls.
I’m obsessed with boys.
I tie my shoelaces differently from anyone I’ve ever met.
I study for tests most of the time.
I am comfortable with who I am right now.
I have more than just my ears pierced.
I walk barefoot wherever I can.
I have jumped off a bridge. (..gila ka? aduiiii)
I love sea turtles.
I spend ridiculous money on makeup.
Plan on achieving a major goal/dream.
I’m proficient in a musical instrument. (wish I can play piano..or keyboard :(
I worked at McDonald’s restaurant.
I hate office jobs.
I love sci-fi movies.
I went college out of state.
I like sausages.

I love kisses.
I fall for the worst people.
I can’t live without black eyeliner.
I don’t know why the hell I just did this stupid thing. (hahaha)
I usually like covers better than originals.
I can move my tongue in waves, much like a snake’s slither.
I have ridden/owned a horse.
I still have every journal I’ve written in. (Regretted that I didn't
write a journal..uhuk uhuk)
I can’t stick to a diet.
I talk in my sleep.
I wear a toe ring.
I can’t stand at LEAST one person that I work with.
I am a caffeine junkie.
I feel sad sometimes.
I’m an artist.
I only clean my room when necessary.(hahahaha)
I am an adrenaline junkie.
I love being happy.
I am on diet.
( hehehehe..buli kaitu arr?? )
I'm tagging??? ~ buli kah kalau saya tidak men'tag' hehehehehe.....

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???
There was an error in this gadget

Binatang-binatang kesayangan