Friday, January 23, 2009

Gong Xi Fa Cai

Wah macam baru semalam kita merayakan krismas..dan lagi beberapa hari kita bakal merayakan tahun baru cina..kepada kawan-kawan saya yang merayakan perayaan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina....semoga di tahun baru ini rezeki kalian mencurah-curah..hehehe...dapat kesihatan yang baik..urang bilang ada 'Ong' ba..Saya masih ingat lagi kalau time CNY ja ada banyak buah limau mandarin kena jual di kedai-kedai..(memang la ba..banyak..) hehehehe...dulu, masa saya kerja sebagai tukang masak di paroki kami di Tuaran..hehehe..( Rumah paderi bah) ramai kawan-kawan FR. yang datang p parish n bagi buah limau..tidak ketinggalan juga umat-umat di sekitar paroki Tuaran..bah apa lagi dapur penuh dengan buah limau..ada yang dalam kotak, ada yang dalam bakul..hehehe macam-macam la..tapi saya tidak pernah risau kalau-kalau buah-buah limau tersebut tidak habis..hehehehe...sebab kalau ada tetamu FR datang..bah apa lagi limau-limau itu la yang jadi santapan ..bagus la ba kena makan daripada tidak dimakan pastu rosak..momirubat saja..sudah lah orang penat-penat bawa buang duit lagi bikin beli..hehehe..

Emm..this year..teda sudah macam dulu-dulu..duduk ramai-ramai sambil makan buah limau..sekarang makan buah limau sorang-sorang...huhuhuhu..sedihnya..hehehe..dulu lau malam tahun baru tu..ada kawan yang antar makanan wajib dorang heheheeh..merasa juga la saya makanan tradisi dorang..hehehehehe..Eee..makanan ja saya ingat..patut la badan pun semakin menjadi hahahahaahaha....

3 comments:

HoneyBUZZin said...

huhuhu...lambat sia ooo visit u..soooooo sorry arr..baru pulang. Anyway, sia ada tag utk kamu arr..please go to my English blog...HONEYBUZZHIVE...xoxoxox tatie.

HoneyBUZZin said...

Girllllllllll....gong xi fa cai arr...adooi..sa p bercuti ooo..
miss u..Jangan lupa bikin tag arr..love ya'

Sumandak Kiulu said...

hehehehe...its ok..wah best owh ko kan..p bercuti..hehehe..ba nanti sa bikin tu tag arr..love u 2 honey..huhuhu

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???