Thursday, March 5, 2009

Apa pendapat Anda??

Sejak kemarin saya menerima panggilan daripada kawan baik saya..dia akan menelefon saya sekiranya ada berita HOT ..Dan kemarin dia menceritakan kepada saya tentang apa yang telah berlaku kepadanya..dan cerita itu amat mengejutkan saya..apa inda..BF dia buat hal..cerita dia macm ni..kwn sa ni kenal seorang lelaki yang berasal dr Labuan..lelaki tu kerja di salah satu institusi kerajaan la d sana..dorang baru juga menjalin hubungan..i mean couple la kunun..entah brapa bulan sudah dorang kapel ni..di awal2 percintaan mereka ni..sangat manis..seperti makan gula2..saling sms..telefon..bertanyakan kabar antara satu sama lain..

Tetapi lama-kelamaan..barulah lelaki itu menunjukkan perangainya yang sebenar..tanpa pengetahuan kawan saya ni..rupa-rupanya lelaki ini merupakan TUNANGAN orang..cuba bayangkan..orang yang kita kasihi ini sebenarnya milik orang lain??? tembelang lelaki ini terbongkar pabila tunang lelaki ini sendiri yang menghubungi kwan sa dan mengaku bahawa dia adalah tunang lelaki tersebut..Cuba byangkan betapa sakit dan pedihnya hati kawan saya itu..bila mengetahui perkara yang sebenar..

Tapi yang bikin panas pasal lelaki ni..dia sudah tahu rahsianya terbongkar tapi boleh pula dia buat tidak tahu..dia hanya mengatakan " ini urusan kamu berdua..pandai-pandai la kamu urus" apa mksud dia buat macm tu?? panas juga hati sa bila kawan saya bagitahu semua ni..and then skang ni..kawan saya mo buat lelaki itu rasa bersalah..kununnya mo bagi pengajaran sama lelaki yang tidak berguna itu..huh!! lau saya la..saya timbak2 tu orang tu..( hehehe bukan yg ada peluru la ) panjang cerita dia ni..satu hari pun tidak habis kalau mo kasi cerita..

Saya tidak pasti sama ada betul atau tidak apa yang buat ni..tp sa betul2 nda puas hati dengan lelaki ini..tapi saya kagum dengan kawan saya ni..saya tau dia memang sangat terluka pada saat ini..yang buat saya kagum dengan dia ni ialah dia sentiasa berfikiran positif ^_^....dia tidak nangis pun..malah masa dia telepon saya tu..dia boleh ketawa lagi..hehehe...macam mana dengan anda?? pernahkah anda ataupun kwan anda mengalami kejadian seperti ini??? saya sendiri pun tidak faham..apa tujuan lelaki itu..bayangkan dia sudah bertunang dengan perempuan itu selama 4 tahun dan tunangnya itu baru berusia 17 tahun!!!...apa dia ingat perempuan ni macam patung..atau baju boleh tukar2..kenapalah dorang nda kawin saja drpada terus buat maksiat..huh!! ini kah budaya orang sekarang?? Emm..apa pendapat anda???

6 comments:

san said...

Kes kawan ko ni lain..... dia ada tunang mau cari lain lagi. Bagus kasi tinggal dia saja lah bilang....

saya tidak suka lelaki mcm ni.. saya memang lelaki tapi kalau kes macam ni berlaku, tidak tau lah, apa yg mereka fikirkan...

c'BosouSada..huhuhu said...

itu la tu...sa pun pernah kasi tau kwn saya supaya kasi tinggal ja tu lelaki..n then skang dia bilang dia teda perasaan sudah sama tu lelaki cuma pa yang dia mo buat skang ialah bagi pengajaran sama tu lelaki..

kwn saya bilang dia akan kejar lelaki tu smpai ke lubang cacing huhuhu..

TIMADANG said...

sya setuju lelaki ne mau syok sja sama tu kawan ko hehe :)

lelaki yg dia kenal sebenarnya tia puas sama tunang dia.jadi mungkin dia mau test sama kawan ko yg sexy kali,cantik dan menawan :)

ini la lelaki sekarang tatie..jaga2 kamu.dia mau sex dulu tu. :)

tapi klo saya sebagai lelaki normal la.. :) bagi saya ya sex itu setuju klo sama2 ok.
klo kamu kenal suda antara satu sama lain dan setuju bersama. :)
dan cintaaa suda separu gila,ikhlas dan jujur.tiada masalah.

klo baru setekat bersuka suka ahh!
small problem sja tu. :)

namun klo seseorang itu d tipu
dan d perlakukan untuk pemuas nafsu sahaja adu!!. :( sunggu jahat!

c'BosouSada..huhuhu said...

timadang..mgkin btul ko bilang yg lelaki ni mau sex ja..tp sa percaya yg ada juga lelaki yg bukan dr spesis ini hehehehe..trus trang saya katakan..yg bekas BF saya dulu pun pernah bawa saya untuk melakukan hubungan seks..dengan alasan sebagai bukti yg saya sayang sama dia kunun..

apa dia ingat sa ni perempuan murahan kah?? senang2 ja mo bagi sama dia "barang" yang saya jaga selama ini??? ya..kena hati-hati owh dengan lelaki ni..huhuhu

TIMADANG said...

tapi zaman sekarang d dunia yg saya pijak sekarang adalah lebih jauh berbeza dari segi sosial d malaysia kita :)

klo d sini,sex itu terpulang kepada individu untuk menentukanya,samada mereka memakai condom ataupun tidak. :)

terpulang kepada mereka yg bercinta atau besinta sinta kunun hehe :)

terus terang memang itu adalah dosa dan melangar ajaran agama kannn ..

but" saya bukan manusia sempurna
dan cukup.tetapi saya juga tau pendirian dari setiap sudut apa yg saya lakukan dan harus bertobat dengan siapa?

manusia biasa seperti saya setiap kali terjerumus kepada hal2 yg tidak baik. :(

sampai kapan pun,saya masih tetap tergoda dan mencari petanda dengan siapa saya nanti :)

c'BosouSada..huhuhu said...

timadang...setiap manusia tiada yg sempurna mahupun cukup..kita semua sama saja..mcm saya..seringkali terjatuh tp saya tetap berdiri semula..ya yg penting kita tahu apa yang baik untuk kita dan sebaliknya..hehehe..

di mana2 pun kita berada..harus ingat kita bawa maruah keluarga kita..huhuhu..itu yang sa buat bila saya jauh dr family saya..ataupun di mana2 sa p la huhu ^_^ peaceeeee

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???
There was an error in this gadget

Binatang-binatang kesayangan