Saturday, March 7, 2009

Hari Ini ^_^

Hari ni kan..saya n the geng p buat kajian tentang salah satu pusat kebajikan yang ada di sekitar Unisel..kajian ni merupakan salah satu kerja kursus kami..fuh!! takut juga mo buat ni..yalah first time in my life kan..tambahan pula di tempat orang lagi..dalam kumpulan saya cuma ada 4 orang ahli sahaja..dan semuanya perempuan..hehehehe...buat ja la kan..

Pusat kebajikan yang kami pilih ialah Pusat Jagaan Orang-Orang Tua Jashera yang terletak di Batang Berjuntai Selangor..hehehehe..lucukan nama dia ~ Batang Berjuntai ~ aduh!!! tempat tu bukan juga jauh sangat dr Unisel la..tpi area dia ni di pisuk2 ba urang bilang..masuk kawasan kelapa sawit lagi..hehehe..kami naik teksi p sana..kami byar Rm6 sahaja..pabila kami sampai di sana, kami kena jemput oleh seorang pekerja di pusat itu..Setelah kami bagitahu tujuan kedatangan kami disana..kami pun di suruh masuk..

Masa kami masuk tu..dorang baru mo sarapan..jadi kami tunggu sekejap la owner pusat tu..sebab itu pekerja bilang owner pusat tu sedang sembayang..jadi sambil menunggu tu..sa sempat juga la ambil gmbar sekitar pusat tu..hehehehe...Pusat jagaan ni kecil saja..orang tua yang tinggal pusat ni ada 43 orang saja..pelbagai kaum la yang ada dalam ni..kesian owh..tingu dorang di sana..saya kesian tingu durang..sampai hati anak durang nda mo jaga parents durang..sedangkan dulu parents durang bersusah payah membesarkan durang..lepas tu bila sudah besar..ada kerja..gaji besar..nah..malas sudah mo jaga mama bapa durang...

Ada juga yang durang ambil orang tua ni di tepi-tepi jalan..kesian betul owh..yang paling kesian..dalam pusat jagaan ni..ada juga yang mengalami masalah mental..huhuhu..nasip baik juga time kami p sana yang sakit tu nda buat hal..kalau nda..saya rasa saya la orang pertama yang beteriak hehehehe...kesian ba..trus sa teingat parents saya di kampung..huhuhu..masih kekal di utak saya owner pusat tu cakap " seorang mak boleh menjaga 15 orang anak, tapi 15 orang anak itu tidak boleh menjaga seorang mak" huhuhuhu...kesian durang kan..susah payah dorang membesarkan anak durang..tp akhirnya ini yang durang dapat dr anak kesayangan mereka..

Kawan-kawan..sentiasalah kita sedar yang tidak akan ada kita di dunia ini sekiranya ibu bapa kita tidak melahirkan kita..biar tinggi mana pun kita ataupun susah mana pun kita..janganlah kita abaikan ibu bapa kita..sayangilah ibu bapa kita..kerna mereka lah kita ada di sini pada saat ini..Buat kedua orang tua saya...terima kasih sebab melahirkan kami 5 beradik..terima kasih juga sebab bersusah payah membesarkan kami..terima kasih juga kerana sabar dengan perangai kami..THANKS MA'..THANKS PA'...kami tidak akan melupakan setiap apa yang kamu berikan kepada kami...

p/s ~ gambar saya upload kemudian arrr ^_^ peaceeeeeeeeeeeeee....

No comments:

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???