Friday, February 27, 2009

Saya sayang kamu ^_^




Siapa yang tidak sayangkan sahabat kita?? Apatah lagi sekiranya dia adalah kawan kita dari dulu lagi..sama-sama membesar..bersekolah di tempat yang sama..susah senang sama-sama tempuhi..bukan senang mendapat kawan yang "sebulu" dengan kita..yang memahami diri kita dan menerima kita seadanya..kali ini saya bercerita tentang sahabat @ kawan..dimana saya merasakan sahabat yang sejati itu sama pentingnya dengan keluarga kita..saya percaya, ada ramai kawan di luar sana yang lebih mempercayai sahabatnya berbanding dengan family merka..Saya tidak menafikan yang saya sendiri lebih banyak meluahkan masalah saya kepada sahabat saya..dan begitu juga sebaliknya..

Walaubagaimana pun, kawan yang sejati tidak bermaksud kita berkawan dengan dia dr zaman kanak-kanak lagi..boleh jadi kita baru mengenalinya..siapa tau kan..ada juga kawan yang tidak ikhlas mahu berkawan...time senang dia ada..tpi bila time susah..huh!! payah betul mo tengok muka dia..begitu kah kawan??

Ada juga kawan yang bermuka-muka..sombong..pilih kawan..tikam kawan sendiri dari belakang..meninggi dri..pentingkan diri sendiri..dan byak lagi la..bukan saya mo mengata pasal kawan saya sendiri..saya sayangkan mereka..dan saya ikhlas bantu mereka..bukan saya minta dorang belanja saya pun..saya tak kisah la semua tu..

Kawan saya selalu cakap..jangan terlalu percaya dengan orang di sekeliling kita biarpun orang itu kawan kita sendiri sebab kita tidak tahu apa yang ada di dalam hati dan fikirannya tentang kita..tapi saya lain..once saya kenal orang tu..tidak kisah la.. baru kenal kah..lama sudah kenal kah.. saya akan menyayangi mereka sama seperti saya sayangkan family saya..biar la dorang buat jahat sama saya..sebab ada "kawan" bagitahu saya "kasihilah musuhmu"..

~ "sama seperti aku mengasihi kamu, demikian pula kamu saling mengasihi"....kawan2ku sekalian..aku sayang kamu!!! dan itu tidak akan pernah berubah..biarpun suatu hari nanti kamu akan melupakan aku..tapi ketahuilah bahawa ada seorang yang tidak pernah melupakan kamu..Salam Sayang dari ku ~ Tatie ^_^ peaceee....

2 comments:

Anonymous said...

ada kawan yang langsung ndak appreciate kita tu lagik parah..mati mati kita devote our love to her kan..dia buat derk ja..hati batu..for example kasi bday card tapi dia ndak buka sampai skang..funny kan..ntah apa punya kawan tu ah..??

Sumandak Kiulu said...

adess..ada juga orang mcm tu..ya memang funny hehehe..saya rasa kwn mcm tu hnya berpura-pura dengan kita..tk ikhlas langsung..hehehe..newy..ratna riz..thanks ya..4 yor cmmnt..heheeh

Koposionku Kumaa dikoyu ^_^

My Handwriting says....

Your Handwriting Says You Are Somewhat Traditional
You are a fairly energetic person. You know how do pace yourself, and you deal well with stress.

You are somewhat outgoing, but you're not a natural extrovert. You think first before you act. You tend to be independent, rational, and logical.

You are balanced and grounded. You know how to get along well with others.

You need a bit of space in your life, but you're not a recluse. You expect people to give you a small amount of privacy, and you respect their privacy as well.

You are somewhat traditional, but you are also open to change. You listen to your head and your heart.

You are a good communicator. You work hard to get your ideas across effectively.

Tatie Gabriel Kasun

My photo
what do u think about mE???